Video Pahang vs Johor Darul Takzim [1-1, penalti 4-2] Piala FA 2015

Pahang vs Johor Darul Takzim JDT 2015
Pahang vs Johor Darul Takzim FC | Piala FA 2 Mac 2015

Video Pahang vs JDT [1-1, penalti 4-2]
Piala FA 2015
02-03-2015

JUARA bertahan, Pahang mara ke pusingan ketiga kempen Piala FA 2015 selepas menewaskan Johor Darul Takzim (Johor DT) 4-2 menerusi penentuan sepakan penalti pada aksi yang berlangsung di Stadium Darul Makmur, Kuantan malam tadi.

Video Pahang 1-1 (4-2) Johor Darul Takzim | 2.3.2015


Video Pahang vs Johor Darul Takzim [1-1, 4-2] Malaysia FA Cup 2015

Pahang vs Johor Darul Takzim JDT 2015

Info Bola Sepak Terus ke Emel Anda
Pastikan anda tidak ketinggalan post-post yang menarik di sini! Sertai mailing list kami dan semua post akan dihantar terus ke email anda!.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.

13 Responses to Video Pahang vs Johor Darul Takzim [1-1, penalti 4-2] Piala FA 2015

  1. Tok gajah gagah melangkah!!!!

    • FA, juara liga dan Piala Malaysia 2015…. Zainal bolih!!!

      • Memanglar,tapi bila lawan team luar, hampeh. Macam jaguh kampung. Main serupa gitu menang piala fa tahun ni pun xguna kalau tahun depan wakil main mcm skg. Buat malu je team lain xrasa goyang bila dgr nama. Import semua main, jdt guna 2 ja mat saleh, belum lagi 2 yang baru tu. nasib johor selamatkan maruah. Kat liga malaysia bertanduk lwn afc ditanduk. Kena igt, jdt tu setahun jagung afc walaupun jhr fc pnh main afc, ahang lagi berpengalaman dgn sejarah.

  2. deretan bintang terbaik yg dibeli masih belum mampu menewaskan pahang yang dibarisi majoriti anak jatinya. orang pantai timur lebih berbakat dlm bolasepak berbanding org selatan. org selatan jd artis bolehla.

    • Ckp tak tgk fakta apo bro??time pantai timur dok merangkak zaman perang dulu selatan dah main bola dgn jayanya dulu sampai indonesia lor..Lu ckp xdo bakat, dollah salleh org mano?azman adnan org mano?supermokh org mano? semua ramai darah seberang..mari aku ajar kau plk, tgk rekod bola malaysia, plg byk selangor dan singapura..dua2 pantai barat dan selatan..mano pantai timur?dlm malaysia lepas selangor ialah perak..mano pantai timur?? semak piala presiden skg dimana kedudukan pantai timur??tiga3 bwh team melaka,johor dgn selangor..mana bakatnya??game semalam ramai dlm pahang bkn anak pahang, azidan, saiful, import 4 org dah mmg bukan..xyah nk anak jati sgt, lu kutuk selatan seluruh selatan terkena termasuk nogori..bakat pantai timur baru gah abad ni, abad sblum tu darah2 org seberang dalam malaya dah pegang dulu bro lebih2 kat pantai barat..lu org baru skg terkial2, ibarat johor dah lama dibuai mimpi baru nk up balik..serupo sepak takraw, sukan asal dari melaka selatan dan sistem permainan baru dicipta pulau pinang pantai barat, pantai timur pun baru nk ikut semua yg org dah pnh rasa dan buat dulu..kelakar gilo..aku bkn org asal johor, tp tgk pahang piala belia pun susah nk makan johor skg..nasib baik singapura dah keluar malaysia kalau tak tapaulah pantai timur, dorg negeri kecik tp lg hebat dr zaman semi pro lg..kesimpulan, bakat lu org bermula selepas bakat org pantai barat,selatan dah jalan dulu..tak payah pertikai lagi loh buek malu jor..

      • ha.ha.. panjang lebar komen. cuba bagi fam baca komen ni. kot2 la keputusan semlm boleh burubah jd jdt pulak yg menang. yg dikira keadaan skrg bukan sejarah.kalau nk kira sgt pasal sejarah tak payahla penyokong johor dtg kuantan smlm. sebaliknya duduk je rumah dan tengok ulang tayang final piala malaysia yg johor jd juara. gol je terus bersorak spt tgk live. nanti, sapa2 yg beria sangat nk memartabat sejarah ni bolehla bg cadangan kat fam supaya bermula 2016 tak payah susah2 lagi buat liga super, piala fa ataupun piala malaysia tapi cuma luangkan sedikit masa untuk imbas kembali ke belakang pasukan mana yg paling banyak jd juara. yg mana banyak kali tu sacara automatik dia jugalah jd juara pd tahun ini dan akan dtg. ha..ha.. sejarah oh sejarah.

    • Yerlah, kesinambungan bakat yg org dah mula dulu lebih2 lagi sebelah pantai barat atau selatan, pantai timur dulu jajahan yg sistemnya slow dan kurang maju. Skrg dah up baru ada lagak. Orang dah mula dulu apa yang mereka buat sekarang. Ibarat orang putih dah lama guna henset canggih baru skrg malaysia nak guna. kahkahkah mcm pak turut dalam tanah melayu. dolah,azman tu asal melaka, yul,syukor adan pon melaka, tp xnk main sbb ada politik dlm bola melaka tu lari. sama dengan johor. itu yang menjatuhkan sukan. n9 baru dah kena kebelakangan ni. pdhl bukan xda yg handal2, bersepah ler. rakyat johor 2 kali ganda terengganu atau pahang.mustahil xde yg bakat. gelaran pertama harimau malaya pun dari johor dollah don, bkn ghani minat org n9 atau mokhtar dahari org selangor.tp tiga3 tu org selatan. melaka kecik tak power, tp byk jaguh dr sana, asal takraw pun dari melaka. jgn hina org selatan la budak, org pantai timur dulu mundur lambat dpt info sbb pantai barat lbh maju kedepan dlm byk bidang. umobile punyer line cukup, pantai timur xdpt 4g. selangor dgn johor je ada. kah kah kah.

      • Soh chin aun dgn lim teong kim pun orang melaka jgn dilupa bro. ramai legend asal dr selatan dan pantai barat. Pantai timur mundur waktu tu. Itu hakikatnya.

      • apa enko ckp ni mengingatkan aku kat pakcik kampung aku dulu. dia ni org mula2 berniaga murtabak kat kampung aku, dulu punyalah laku, tp skrg tak laku dah sbb ada tempat baru yg lebih sedap. tak laku tu satu hal, yg buat aku benar2 kesian kat pakcik ni, mana2 je dia pergi mesti dia bangga bercerita yg dialah mula2 berniaga disini. kedai2 baru ni hampeh, walaupun laku tp bukan dia yang mula2 berniaga. kesian kan. samalah seperti aku kesiankan enko skrg ni. lebih kesian lagi sampai u mobile 4g pun boleh keluar bila ckp pasal bola. he..he.. kalau enko nk tau kat pantai timur bukan tak boleh bangunkan rangkaian 4g, tapi masalahnya kami di pantai timur ni lebih suka 3g sebab dah 3 tahun berturut turut jdt gagal piala fa ditangan negeri pantai timur. tunggu tahun depan bila jdt gagal kali keempat baru kami pakai yg 4g. tahun 2017 bila jdt gagal kali ke5 kami lebih maju sbb pakai 5g. tahun2 berikutnya bila banyak kali lagi jdt gagal masa tu kat pantai timur ada teknologi yang paling canggih dipanggil infiniti G. enko budak2 mana tau. kah..kah..

        • boleh bangun pantai timur tu..bkn xkaya cuma pentadbiran yg mmg slow.tp pendekatan tu hal dia mmg lewat dr tmpt2 lain. Realiti jgk tu bro mcm lu ckp ada jgk betul..bila nmpk dah kedepan sikit merendah kan tmpt lain yg dah pnh tggi sbnrnya. zaman dulu susah, info lmbt smpai tanah melayu. sukan pun slow. dia masuk melalui negeri2 yg ekonomi kuat dan maju waktu tu. ada betul jgk, selatan bkn sebarang tmpt. lubuk penjajah nk bertapak, sukan masuk dan maju pun ada. bidang muzik bermula pun ada. kita asik bergaduh, gua pun ada yg xsuka ada kelompok johor yg berlagak, tp bkn smua tu sbb drg ideologi moden dah lama. sbb tu leh lepa psl bola selama 20 tahun.skg sbb ada sokongan balik tu nk cuba bangun.tp bila fikir menyeluruh bkn leh salahkan semua, johorlah jgk ditakdir tmpt keturunan sultan melaka berkembang ke perak dgn pahang yg bertahan melalui negeri muar yg negeri lain pun lom wujud time tu. ada yg busuk tp bkn semua.sbb kalau lg byk busuk dah lama keturunan sultan melaka dah pupus awl2 sbb xda bantuan dr muar. drg ok cuma ada yg leka dgn kemodenan..selain selangor, johor plg byk lubuk kongsi gelap cina, tu drg lupa psl bola. yg terer mesti ada kat kampung2.mcm n9 ngn melaka ramai handal2 tp tak ditonjolkan.turum naik rupa. pantai timur komfom2 xbyk aktiviti selain riadah sukan, bela haiwan, tu leh maju bola. drg pun boleh cuma ramai tido.

          • betul2x…kalau dak mcmana rekod tanah melayu tp singapura yg kecik cenonet leh cucuk blkg selangor..rakyat sikit xmcm pantai timur…time tu cina tak seramai skrg,xda import2..drg semangat seberang contoh boyan/jawa..mcm aruwah ghani minat semangat minang kot..

    • aku nak tanya la kenapa semangat pahang kuat? sebab tok gajah tu bkn originaliti tanah melayu, dia darah seberang.org pahang ramai org asli.semangat seberang nusantara tu yg original kuat,bukan semangat siam mcm ramai org kelantan.dok sibuk pantai timur la ape, keturunan pendekar pantai timur majoriti darah seberang, bkn pantai timur. itu yg membiak semangat melawan tu sbb kerabat dorg, bkn org asli pantai timur ok. jadi sedar lah kalian. haha

  3. Sejarah oh sejarah… Kita kan semua nya serumpun.. wat ape nak kecoh2.. semuanya dah bercampur aduk kini.. kacuk sana..kacuk sini.. korang budak2.. buat malu je.. citer mcm tok nenek korang semua penulis sejarah…hahaha.. mane darah korang tumpah.. situ lah negeri korang.. tak payah citer sejarah lebih2.. hahaha

Leave a Reply to Melaka Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>